« Back to Glossary Index

آسیب‌های کرنشی تکراری (RSI) طیف وسیعی از شرایط است که با درد و التهاب در عضلات، اعصاب و تاندون‌ها ناشی از استفاده بیش از حد و تکرار حرکات مشابه مشخص می‌شود. RSI بسیاری از ساختارهای بالاتنه از جمله بازو، آرنج ، مچ، گردن و شانه‌ ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

RSI بر اساس نوع ۱ و نوع ۲ طبقه بندی می‌شود – اولی زمانی رخ می دهد که پزشکان می توانند علت فیزیکی درد ، مانند التهاب را تشخیص دهند ، در حالی که دومی در جایی رخ می‌دهد که درد تنها علامت باشد. شرایط خاص، مانند بورسیت و التهاب تاندونیت ، انواع نوع ۱ است.

همچنین حرکات تکراری، دمای سرد، عدم استراحت در اثر فعالیت، تجهیزات ارتعاشی مانند دریل‌های بادی و بلند کردن منظم اجسام سنگین با وضعیت بد بدن می‌تواند باعث ایجاد سطح RSI شود. تایپ کردن یکی از علل رایج RSI است، به ویژه هنگامی که افراد از تکنیک ضعیف استفاده می‌کنند.

بهداشت شغلی مربوط به کاهش بروز RSI در محل کار از طریق آموزش، مدیریت آسیب و مداخلات زودرس است. از نظر یک کارفرما، ارزیابی ریسک در محل کار می‌تواند به برجسته کردن زمینه‌های خطر برای RSI کمک کند، در حالی که افراد می‌توانند از دانش و آموزش برای جلوگیری از اقدامات- مانند وضعیت بد بدن – که ممکن است آنها را مستعد ابتلا به RSI کند، کمک کنند.

درمان RSI یک فرآیند دو برابری است. برجسته سازی و از بین بردن علت، کلید اصلی کاهش التهاب و درد است. ضد التهاب‌ها و حمایت‌های فیزیکی مانند بسته بندی اندام و بسته‌های سرماخوردگی و تزریق استروئید برای کاهش التهاب موضعی می‌توانند کمک کنند.

« بازگشت به فهرست واژه نامه
موسسه سبا بهین گمار پویا با نام تجاری ایران اینترویو و از طریق کنسرسیوم با کی گروپ، یک موسسه مشاوره و آموزشی با سبد کالای جامع در مورد کانون ارزیابیوتوسعه، عارضه یابی با دستیابی به ابزارهای ناب ارزیابی و توسعه مدیریت است.

پشتیبانی آنلاین