سرفصل‌های دوره

بررسی مفاهیم انگیزش

طبقه های اصلی تئوری های انگیزشی

بررسی مدل های معروف در حوزه انگیزش مانند:

 VOICE

مدل موسسه IES

مدل ۶C  و …

بررسی مفاهیم اثربخشی و کارایی

تعریف و مفاهیم دلبستگی کارکنان به کار و سازمان

بررسی کشف ۱۲ گانه گالوپ در حوزه دلبستگی کارکنان

نحوه توسعه دلبستگی کارکنان

جمع بندی

انجام کارگاه‌های موردی

مطالعات و بررسی شواهد نشان می دهد که عامل انگیزه در بیش از ۵۵% موارد درونی است. پس باورها و انگیزه های درونی افراد را در یابید. در این دوره ضمن بررسی این عوامل به نسخه ای قابل اجرا در محل کار خواهیم رسید. همچنین سازمان تحقیقاتی، پژوهشی و مدیریتی گالوپ نظر سنجی بی نظیری از بیش از ده میلیون کارمند و مدیر در ۱۱۴ کشور به ۴۱ زبان زنده ی دنیا انجام داد که این نظرسنجی ها برای تبیین و تعیین یک محیط کار ایده آل که در آن کارکنان با همه ی وجود کار می‌کنند، خود را برای انجام وظایف به زحمت می‌اندازند، داوطلب می شوند و احساس و ابراز رضایت می‌کنند و موفقیت سازمان را موفقیت خود می دانند، نظر مدیران توانمند و برجسته را به خود جلب کرد. این عوامل کارآمدی منابع انسانی را بالا برد.

دلبستگی کارکنان(E^2) برابر است با مجموع فعالیتهایی که در محل کار انجام می شود(t)، ضرب در تعهد ذاتی در انجام کار(IC) و میزان همسویی فعالیت با هدفهای سازمانی(G) و درنهایت این مجموع به تعداد کل فعالیتهایی که فرد انجام می دهد، تقسیم می شود.

درباره دوره آموزشی انگیزش

مخاطبین دوره

مدیران ارشد، میانی و کارآفرینان و کارشناسان مدیریت

سایر دوره های تکمیلی این مبحث

متودولوژی کی گروپ در رهبری دلبستگی کارکنان(Engaging Leader)

پیش نیاز

علاقه به مدیریت صحیح کارکنان

مدت دوره

۱ روز

خروجی

در پایان این دوره دانشجویان قادر خواهند بود وضعیت و عدد دلبستگی کارکنان را تعریف و براساس آن پروژه های بهبود را انجام دهند. این معیار که باعث موفقیت سازمانهاست را تحلیل و وضعیت سازمان و منابع انسانی را رصد کنند.

منابع و مراجع

کتاب ۱۲ اصل مدیریت عالی و برجسته

مدرس

محمدجواد آبگون
موسس و مدیر عامل KGroup مدیر منطقه ای شرکت Develor مولف چندین کتاب در حوزه توسعه منابع انسانی مدرس و مشاور در سازمان های ایرانی

موسسه سبا بهین گمار پویا با نام تجاری ایران اینترویو و از طریق کنسرسیوم با کی گروپ، یک موسسه مشاوره و آموزشی با سبد کالای جامع در مورد کانون ارزیابیوتوسعه، عارضه یابی با دستیابی به ابزارهای ناب ارزیابی و توسعه مدیریت است.

پشتیبانی آنلاین